Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta eller att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller att vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft och ta del av den.
Att falla till botten, slå sig hårt men alltid komma igen.
Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast.
Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit…

Dikt hittad hos nellymamman

torsdag 11 juni 2009

Waran varning

Var till affären idag på eftermiddagen.
Två tanter stod och tittade på jordgubbarna, när tant1 sa till tant2 "Hörddu, ska du inte ha lite jordgubbar"? Näe, sa tant2, jag får inte äta det för att jag äter Waran.......-.-

VAAAAA? what the f--k, skulle tant f-n dö om hon åt lite jordgubbar för att hon äter Waran? Nä, knappast, här lever vi med en tickande bomb och om sonen åt jordgubbar istf inget så vore jag över lycklig. Hon behöver väl för sjutton inte äta 10 liter.

Ja ja, jag vet att Pk:t (värdet på hur tunnt blodet blir av Waranet) kan påverkas av jordgubbar, men det påverkas också av broccoli, bönor, för mycket mat, för lite mat, sjukdom, oregelbunden motion, alvedon och för att inte tala om ipren som kan vara rena döden. Men herregud man måste ju leva också.

Nä, fram för jordgubbarna!

1 kommentar:

Milla Holmberg sa...

Mmm vad sugen jag blev på jordgubbar nu!
Milla går på simskola i Heby, en intensivkurs på 10 dagar.
Nej nu väntar fredagsmys här!
Trevlig helg