Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta eller att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller att vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft och ta del av den.
Att falla till botten, slå sig hårt men alltid komma igen.
Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast.
Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit…

Dikt hittad hos nellymamman

söndag 7 september 2008

i morgon är det alltså dax...

Efter en rad turer med att få rätt Fragmin sprutor så fick vi allafall dom som jag bad om från allra första början, dvs de färdiga dos sprutorna på 5000IE, 0,2ml. Helt underbart, vad smidigt! och det har gått bra att ge dom i låret.
Eftersom jag bara fick ut två sprutor via apoteket av sågon sabla anledning så var jag i fredags tvungen att springa upp på avd. för att få en till, för fredag, lördag och söndag blir enligt mig 3 dagar, dvs 3 sprutor hemma. Passade på att fråga när vi är välkomna upp på måndag eftersom vi inte än idag fått någon kallelse. Kl 10 blev svaret. Tur att man är van sjukhusbesökare :-O

Jag skall till skolan i morgon, så gubben tar inläggningsdagen, inkl lillasyster eftersom dagis har stängt!
Först lämnar de av mig till 8,15, sedan åker som till hans jobb (inkl barnen) ett par timmar och efter det till avd 95b2 för inskrivning, narkosbedömning, läkarsamtal mm. Jag har egentligen lite frågor till operatören, men skall försöka att förmedla dom via gubben. Jag har skola ända till 15,30 så det blir en lång dag.

Var föresten på öpperhus på UAS i går, riktigt bra tillställning faktiskt, iofs har vi ju sett stället både utan och innan, men kul för barnen och jag är ju så urbota intresserad och nyfiken på allt som har med sjukvård att göra så det kan bara inte bli för mycket.

Nåväl, vi får se när jag skriver nästa gång, men det blir väl när jag gör en mellanlandning hemma skulle jag tro.
Snälla, håll alla tummar och tår för oss på tisdag.

3 kommentarer:

Alliz sa...

Hej!
Ville bara önska lycka till och säga att vi alla håller tummarna här hemma.

Mia sa...

Vi håller tummar och tår för Oscar idag!

Kram

Mia sa...

Hur har det gått för Oscar?