Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta eller att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller att vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft och ta del av den.
Att falla till botten, slå sig hårt men alltid komma igen.
Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast.
Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit…

Dikt hittad hos nellymamman

onsdag 13 augusti 2008

Lågt pk

Idag har vi varit på sjukhuset hela dagen eftersom Oscars pk låg lågt. Oscar äter alltså blodförtunnande medicin (Waran) pga att han har en mekanisk aorta klaff i hjärtat. Det värdet alltså pk:t skall ligga på mella 2-3 och idag låg det på 1,8, dvs för lågt, blodet är inte tillräckligt tunnt för att klaffen skall "må" bra.
In till stan, ta ett blodprov, perfa tänkte jag för vi hann in till 12,30, lab stänger 13.00 på barn, men tji fick jag dom hade STÄNGT idag, just idag, typiskt. Bort till andra ändan av sjukhuset och ta provet.

Tillbaka för jag hade pratat med nutritions ssk om att byta knappen (gastrostomin), eftersom jag inte lyckades få loss den i fredags.
Samtidigt som vi väntar på provsvaret så får vi vänta på kirurgen som opererade in knappen, för hon ville titta. Vi hinner dock gå tillbaka till andra sidan sjukhuset för att äta lunch, för 200 spänn, som hittat.
Inte förrän 15,30 har vi bytt knappen och fått lab svaren, 1,6, visade den. Så upp till avdelningen och få en Fragmin (ett annat blodförtunnande) spruta i låret. Hemma 17,10. Det var den dagen det.!

Imorgon skall vi tillbaka och ta ett nytt prov och troligen en Fragminspruta till innan pk:t förmodligen stigit till över 2 i alla fall. Så det blir nog en hel del väntan i morgon också.

Där stack mina plugg dagar till omtentan den 23:e, SUCK!

mer om detta, nu skall jag hänga tvätt innan jag går och knoppar.
kram Hannsu

Inga kommentarer: