Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta eller att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller att vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft och ta del av den.
Att falla till botten, slå sig hårt men alltid komma igen.
Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast.
Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit…

Dikt hittad hos nellymamman

måndag 18 augusti 2008

plugg & lunch

idag har jag börjat racet mot lördagens tenta, det är alltså sociala perspektiv på funktionshinder som är temat 15 hp, piece of cake, trodde jag i juni. Men fan vad fel jag hade.
Jag har alltså idag och tre dagar till på mig att pluuga på, det räcker om inget oförutsett händer, men det brukar det ju göra här :-(
Annars blev jag bjuden på lunch av en kursare som hade turen att klara sig, KUL FÖR HENNE!
Men tack för lunchen, fick ju lite diskuterat också inför lördagen, alltid ger det något.
Pk idag, glömde vi ta, inte så viktigt heller iofs, men igår låg det på 2,1 fortfarande, borde ju ha ökat något, skall nog ta ett prov innan jag sticker på ljus party hos en kompis ikväll.

Grabbarna sov över hos mormor, alltså sin, inte min, för hon lever inte längre :-O
Så Iza och jag soooooooooov ända till 8,20 i morse, var liksom bara att lägga på ett kål, då hon skulle vara på dagis till 9, vi klarae det nästan ;-)
Frukost och morgontidning, i lugnan ro, oh, detta är verkligen lugnet före stormen, eller stormarna rättare sagt.

Nä kanske skall ta ett sista ryck med böckerna innan gubben kommer hem och jag skall iväg. Ganska lugnt i huset då Oliwer gick till fritidsgården (Gååå´rn) och Iza gick till en grannkompis. Oscar sitter vid tv:n då ingen kompis verkar vara hemma.
Ja just ja pk provet; skall ta det med en gång.

Hej hopp

Inga kommentarer: