Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta eller att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller att vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft och ta del av den.
Att falla till botten, slå sig hårt men alltid komma igen.
Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast.
Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit…

Dikt hittad hos nellymamman

torsdag 23 september 2010

Extuberad igen

får se hur det flyter på idag då

4 kommentarer:

catharina sa...

När vi kom hem från föräldramötet ikväll, där ni tyvärr inte var med, så satte jag mig och läste här. Jag hade inte förstått hur allvarligt det var med Oskar, men hade mina aningar när jag hörde att han var i Göteborg. Malva saknar Oskar jättemycket och hoppas självklart på att han snart är tillbaka i skolan.

vilken fin blogg och så fantastiskt du skriver om er kille. Hälsa Oskar så gott från Malva, Joline, Hans och Catharina.

PS Malva tar gärna hand om er kanin, hon var där med morötter idag. Nu i helgen är hon borta, men sen går det bra.

Hannsu sa...

Ja, Oscar saknar tjejerna också, särskilt Malva förstås ;-).
Stefan kommer att vara hemma i veckan, men hon får gärna mata kaninen iallafall om hon vill, det kan ju vara en slags terapi och sysselsättnig för henne.

Jag hade faktiskt tänkt att ringa er när allt lagt sig lite och berätta.

Anonym sa...

Hej! Jag är mamma till Teo i Oskars klass. På föräldramötet i går så förstod jag för första gången hur sjuk han verkligen är. Vi håller alla tummar för att tillfriskningen ska gå snabbt och att han snart är tillbaka bland kamraterna igen! Teo hälsar att Oskar är saknad på Danmarks skola! Hälsningar Linda Nordström

Hannsu sa...

Tack! Oscar hälsar tillbaka