Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta eller att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller att vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft och ta del av den.
Att falla till botten, slå sig hårt men alltid komma igen.
Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast.
Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit…

Dikt hittad hos nellymamman

söndag 19 september 2010

snabb sammanfattning

Oscar fick ont i bröstet i fredags kväll.
Taxi till sjukan. EKG, röntgen och datortomogragi under natten, flyttad från vanlig avdelning till IVA (intensivvårds avdelning).
Det hade visat sig att aortan från hjärtat hade skiktat sig och blivit kraftigt dilaterad, den hade en diameter på 6 cm, mot normala 1,5. Den var således på bristningsgränsen.
Blodtryckssänkande och snabb helikoptertransport till DSBUS (Drottning Silvias Barn och Ungdoms sjukhus) i Göteborg.
Han har legat på IVA med en dos narkosmedel under dagen och natten och kl 9 i morse, lämnade vi honom på operation.
Boris som opererade Oscars hjärtklaff för 7 årsedan skall med flera göra det omfattande ingreppet som var förenat med ganska många riskmoment, framförallt vad gäller syreförsörjning till hjärnan och nedre delen av kroppen samt den stora blödningsrisken.
han kommer att läggas i hjärt och lungmaskin under op som görs med öppen bröstkorg och hållas nedsövd under längre tid.

Uppdaterar här med jämna mellanrum och ni som vill höra av er gör det gärna här, i inkorgen på fejjan eller på mailen, det är så jobbigt att svara och beskriva allt via SMS.

Nä, nu måste jag åka och köpa shampoo och lunch för några hamburgare har vi inte sett röken av här på ROnald MC Donald Hus ;-)

11 kommentarer:

Mia sa...

Men eländes elände vad Oscar ska vara med om. Och eländes hjärta som ska krångla så. Håller mina tummar och tänker på er hela dagen. Massvis med styrkekramar från oss!

Mia

Anonym sa...

Tänker på er och håller alla tummar jag kan

Massor av kramar från Rebecca

Trebarnsmamman sa...

Hanna gumman, blir alldeles tårögd när jag läser. Håller tummar och tår för att op skall gå bra och att han snart är på benen! Du vet att jag finns och var jag finns!!!!!!!!
KRAM

Michael Liljeström sa...

Tankar och Styrkerkramar till både dig och femiljen. vet att det inte går att beskriva den känsla ni har för närvarande och att det inte finns någon tröst att ge förens eran lilla "kämpe" återvänder från operationen. Hoppas, hoppas!! *Stor kram* till er!! M.v.h Michael Liljeström

Tina sa...

KRAAAAAAAAAAM ♥ ♥ ♥

Anonym sa...

Styrke kramar till dig och Stefan och lille Oscar.... han är stark Hanna! glöm inte det gumman...
fast livet är bra orättvist ibland..
kramis Rebecka

Anonym sa...

Hej,
våra tankar går till er och vi håller tummarna för Oscar!!
Kram Jonas och Nina med familj

Anonym sa...

Finaste ♥Hanna med familj♥!
Våra tankar finns med er. De är väldigt duktiga kirurger och Oscar fixar det. Stor Kram Fam Gylfe

Vickan sa...

Men vännen då, känner hur tårarna kommer när jag läser vad ni går igenom och jag hoppas verkligen att det går bra med lilla Oscar, jag vill att ni ska veta att jag tänker på er och du vet var jag finns om du behöver prata, skrika gråta eller vad som helst. stryrke kramar till er alla
Kram Veronica

Anonym sa...

Men ojojoj! Håller tummarna för er o tänker på er Jättekramar från Marina med familj!!!

Hannsu sa...

Tack alla!