Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta eller att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller att vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft och ta del av den.
Att falla till botten, slå sig hårt men alltid komma igen.
Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast.
Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit…

Dikt hittad hos nellymamman

måndag 27 september 2010

Lite gladare bild

6 kommentarer:

Pia C sa...

Ett litet leende skymtar! Go Oscar, Go!

Evelina sa...

Härligt Oscar!! :)
Kram Evelina

Trebarnsmamman sa...

Härligt Oscar! Kämpa på!!!!!!

Anonym sa...

Hej Oscar jag hoppas att du mår bra jag saknar dig så att jag mår dåligt.När kommer du hem så vi kan bygga på kojan .Jag har ingen att leka med på skolan eller här hemma du ska veta att jag saknar dig jete myket. Vi är väl fortfarande bästisar eller hur fÖr jag har på mig bästisarmbandet.

Kram från Malva

Anonym sa...

Hejan Oskar!
Hoppas att du mår bra.
Vi saknar dig i klassen.
Imorgon ska vi gå på utflykt i skogen.Det ska bli kul.
Hoppas att du också har det bra!
Kram Amanda

Ina sa...

Hej Oscar!

Vad härligt att se en bild på dig! Jag längtar efter dig här på skolan!

Kram Ina från Danmarks skola!