Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta eller att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller att vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft och ta del av den.
Att falla till botten, slå sig hårt men alltid komma igen.
Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast.
Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit…

Dikt hittad hos nellymamman

fredag 24 september 2010

varken eller

Han andas nog lite bättre nu på em kanske. Annars inget nytt, utom att CPAP masken togs fram men har inte används, vet ej varför.
Han är inte riktigt på hugget och vill helst INTE göra NÅT! Så just nu så känns det som att vi får bosätta oss på IVA, även fast jag vet att så inte är fallet, utan dagen D kommer såklart, förr eller senare och då är det avd 323 som gäller i första hand innan vi får komma mot Uppsala. Den dagen känns dock avlägsen än.

En PVK mindre idag i allafall.

Och min praktik då????? vad händer med den?, Jo den kan jag troligen se mig i ---*piiiip*--- efter.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hanna,
Jag förstår att det känns som en evighet för er, men egentligen är det "bara" fem dagar sedan Oscar opererades så det är väl bra att han blir ordentligt övervakad ett litet tag till. Att han är anti-allt får väl ses som ett friskhetstecken, trots allt. Det krävs en del att orka vara anti.
Förstår er frustration och hoppas innerligt att Oscar riktigt snart piggnar till och får flytta till 323 (heter den väl) och sedan hemåt. Iva är ingen bra miljö för någon och särskilt inte för barn, det är nog lätt att bli lite apatisk där.

Många styrkekramar!
Frida

Anonym sa...

Hej Oscar, det här är David i din klass som skriver.
Hoppas att du snart mår bättre, vi saknar dig verkligen i klassen, din plats är tom.
Idag i skolan har vi pratat vidare om urtiden när kräldjuren utvecklades till stora och små dinosaurier. Jag tror du hade gillat det. Till lunch fick vi chichen kebab, gillar du det? Jag tycker det är gott! Vi fick också bullar av Adams mamma. Hon är en hejare på att baka. När vi hade SMILE idag gjorde vi rollspel, jag fick vara den som mobbar, vilket inte är speciellt roligt. Men själva rollspelet var kul.
Vi hade också klassråd och då bestämde vi att Amanda och jag ( kamratstödjare) skulle hitta på lekar på en rast så att alla är med och leker och ingen blir utanför.
Krya på dig snabbt!
Hälsningar
David

Hannsu sa...

Ja, Frida, jag vet, det är ju det, men man vill så mycket, man vill se bättring.

Tack David för ditt fina brev, jag skall skriva ut det och läsa det för Oscar. Han hälsar till er alla också.