Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta eller att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller att vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft och ta del av den.
Att falla till botten, slå sig hårt men alltid komma igen.
Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast.
Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit…

Dikt hittad hos nellymamman

tisdag 5 oktober 2010

Argbiggan

Nä, nu börjar jag faktiskt få lite nog, kan man säga. Oscar är inte pigg, han var det igår kväll, men inte idag. Jag försöker signalera personalen, men det går inte riktigt fram. Man får bara till svar att "det kan vara....." Han är ex svullen om ansikte och hals, läkaren tycker att det ser helt normalt ut. Men han har sett hur Oscar normalt ser ut, nä det har han inte, för han har överhuvudtaget aldrig träffat Oscar förut.

Han har sovit nästan hela dagen och syresätter sig dåligt, nä men det är NOG morfinet söddö för Hb.t ser bra ut. Jo, men han har haft morfin mer eller mindre i två veckor nu, att det kom så plötsligt.

Han skulle inte skickats ner från IVA, så är det bara. Jag vågade inte ens gå och käka middag som han såg ut. Vilket resulterade i middag för en kvart sedan.

Jag visade mitt missnöje och sa att jag inte gillade situationen.

Imorgon om ingen tar mig på allvar och han är lika hängig så kommer jag att göra en HSAN anmälan, så är det bara, för nu är jag trött på det här.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hur f-n vågar de ignorera det du säger efter sövningen nu i helgen? Stå på dig och lita på dig själv. Du känner Oscar bäst! Kram!
Frida

Karolina sa...

Kära hus Hanna, vad tufft ni har det! Stå på dig och tro på dig själv!!!!!!!! Kram

Anonym sa...

Det var inge roligt att läsa :(. Stå på dig Hanna!!!Lyssnar de inte på dig, be att få prata med Chefen på avd. Har han dränen kvar? De är inte emfysem han har fått?
Stor kram till er båda, Kattis

Anonym sa...

stå på dig, du känner honom bäst. faan att man ska behöva bråka när man redan har en jobbig situation. // carina

Pia C sa...

Du vet bäst hur Oscar är och om personalen inte lyssnar, så gå högre upp i hierarkin. Kan inte kirurgen som opererade Oscar ha en åsikt om hans allmäntillstånd? är det här så bra det kan bli? man blir galen när folk som borde veta inte gör det.

Och inte minst: kan någon ta hand om de andra barnen så att S kan komma ner och avlasta/stötta dej? jag vet att han har nytt jobb, men nu behöver hans fru och son hjälp. Eller finns det någon annan som kan komma ner ett par dagar? din syster? din mamma? du är så ensam, och urvakad, man orkar inte så mycket då.

Hannsu sa...

har tyvärr ingen som kan avlasta oss.

Susana sa...

Hanna, jag hade aldrig läst din blogg tidigare. Men jag måste säga att du officiellt har blivit min hjälte. Jag håller tummarna för dig och Oscar.

//Susana

Hannsu sa...

Tack Susana, Gullig du är.