Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta eller att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller att vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft och ta del av den.
Att falla till botten, slå sig hårt men alltid komma igen.
Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast.
Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit…

Dikt hittad hos nellymamman

måndag 4 oktober 2010

Ett nytt försök

Nu i em togs tuben bort och han andas återigen för egen maskin. Det första han frågade efter var kokosboll, han ville han kokosboll med pärlsocker på, lilla hjärtat! Det var nämligen det sista vi köpte innan han fick ät och drick förbud inför akut op i form av dränläggning i lördagskväll. Det kom han ihåg. Han ville iofs inte äta den då heller eftersom han mådde så illa av att hela lungsäcken var full av blod mm. Sedan har jag inte berättat för honom att lillasyster fick den, jag köper en ny helt enkelt. Så "Ssssssh" säg inget ;-).

Men SSK var inte så pigg på att han skulle äta det just nu så en isglass fick det bli, och det gick bra.

Dränet får sitta kvar och det kommer lite blodblandat ur den än, fast inte så mycket. Jag hoppas att han får vara kvar på IVA lite till, det känns lite tryggare så, de är lite mer observanta på allmäntillståndet än avd. Dessutom så kan han sova där och jag på Ronald, och vi mår bäst av det båda två tror jag.

Så *peppar peppar* *tvi tvi* så är det ett steg fram igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänker på er. Det är tomt på skolan när inte Oscar är här. Det är många barn som frågar när Oscar ska komma tillbaka för de längtar efter honom. :) Blev han glad över breven som vi skickade? :)
Träffade Izabell igår på skolgården och frågade hur Oscar mår, då svarade hon: "Han mår bara bra, fast han är ju opererad såklart!" ;) Hoppas de tar väl hand om er i Göteborg. Hälsa Oscar från mig. Kram Nina

Hannsu sa...

@Nina: Oscar blev jätte glad över brevet, trots att han var lite trött när jag läste det för honom. Vi tar det igen när vi kommer hem, och tittar på det.
Hälsar såklart till honom