Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta eller att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller att vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft och ta del av den.
Att falla till botten, slå sig hårt men alltid komma igen.
Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast.
Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit…

Dikt hittad hos nellymamman

torsdag 7 oktober 2010

lite piggare igen

han åt till och med en HALV köttbulle *tummen upp för det*.

Och jag har fått såå härligt goda grodor av Karolina! Tack det värmer verkligen!

I em skall Oscar få fotmassage, några från lekterapin är utbildade och ger sånt. Han har fått det flera ggr under dessa veckor och gillar det.

Äh, nu tar jag en groda till.........mm.

4 kommentarer:

Pia C sa...

Ska jag skicka några riktigt sura godisar du kan bjuda personalen på?

Karolina sa...

Vassego! Det behövde du!!!!!!!!!

Hannsu sa...

personalen skulle snarare få en lektion i prioritreing.
Ska man prioritera etiketter före patienter, det kan man ju fråga sig???

Anonym sa...

Hej Oscar o Hanna!

Jag följer er blogg dagligen o hoppas på bättring för er. Tråkigt att vården inte funkar, jag brukar ju läsa om det i tidningen men det blir ju värre när man själv blir drabbad. Jag bröt ju benet i Holland o opereades där o fick full service. Har varit hemma i över en vecka nu o inte träffat en svensk läkare än. Det är ju ingen panik för min del men lite mer intresse hade jag nog väntat mig. Som sagt trist. Jag ska till ackis på måndag mitt på dagen o eftersom jag inte kan köra själv skulle jag beställa sjuktransport. Jag sa att jag ville fr Harbo till Ackis. Jaha sa hon då går bussen fr Heby värdshus. jaha sa jag då kommer den till Harbo sen då. Nej bussen kommer förbi Heby värdshus så då får jag hoppa på där. Va tycker du att jag ska hoppa på kryckor i 3 mil eller?? Jasså jaha fick jag till svar, suck, hoppas ni fick dra lite på smilgroparna nu o att ni snart får komma hem. Kramar fr oss alla!