Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta eller att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller att vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft och ta del av den.
Att falla till botten, slå sig hårt men alltid komma igen.
Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast.
Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit…

Dikt hittad hos nellymamman

tisdag 12 oktober 2010

Framåt

Idag har de dragit ut Pacemakertrådarna och tagit bort CVK:n. CVK:n hade fastnat lite så det blev lite uppståndelse kring det, men löste sig.

Lite lustigt och tråkigt samtidigt att lässtatistiken sjunker när han blir piggare, kommentarerna likaså. Är folk bara intresserade när det håller på å gå åt helvete eller? Ibland känns det som att man inte skall skriva tråkigheter alls. Hålla er på halster.

Men jag antar att jag är likadan själv, med de bloggar som jag läser, så jag anklagar ingen, mest fenomenet som jag förfasas över.

Hursomhelst så går det framåt och vi är glada över det.

10 kommentarer:

Karolina sa...

Du vad skönt att det blir bättre! Jag längtar tills ni är på "rätt sida" av landet, och jag hänger här oavsätt om O är pigg som en lärka eller utschasad som en mask.
KRAM

Anonym sa...

hoppas verkligen att folk är mer intresserade av att han mår bra än dåligt. vad är cvk? carina

Milla Holmberg sa...

Jag läser varje dag, men är sååå dålig på att kommentera. *förlåt* Jag är så glad för er skull att ni är på väg hemåt igen. Han är en kämpe eran kille! <3
Stor kram
Erika

Syrran sa...

jag känner ialla fall lättnad att att går åt rätt håll och då typ pustar man ut och då blir det ingen kommentar men lässtatistiken sjunker INTE här iallafall ,å andra sidan är jag dålig på att kommmentera p.g.a. att jag håller på att gå upp i taket när , som du vet allt går åt pipan kram vi väntar att ni får komma hem snart kram

Amanda Åberg sa...

Hej Oskar!

Vad kul att du har blivit bättre!
vi saknar dig och hoppas att du kommer tillbaka snart.
Vi var på fyrishov förra veckan & badade,hela klassen.

med vänliga hällsningar amanda!

Gunsan sa...

Känner igen detta fenomen. Människor gillar nog att förfasa sig lite när det är jobbigt, fast det många gånger är när de piggar på sig som man själv har möjlighet att reflektera och kanske som mest behöver stöd. När man är mitt uppe i krisen har man liksom inte tid med alla sympatier för då är man så fokuserad på att ta sig igenom det jobbiga.
Kämpa på Hanna och Oscar!

Hannsu sa...

Precis så är det Gunsan. Men jag antar att jag är likadan själv.

Anonym sa...

Hej Hanna,
vad tråkigt att du känner att intresset minskar. Jag följer er kamp varje dag och skriver en rad ibland. Jag tror att många både gläds med era framgångar och "förfasas" när det blir sämre, men det är inte alltid att man kan få ner sina tankar och känslor i ord. Det kan också finnas en rädsla i det man skriver; att det kan kännas som "klichéer" (när man skriver typ; "tänker på er" o.s.v.)
Det är skönt att höra att Oscar är på bättringsvägen, nu får vi bara hoppas att det håller i sig!!!
Kram Nina R (som gillar din nya höstlook)
P.S om vi tänker på dina läsare (som du uppfattar intresset från dem) rent metaforiskt; G. Elvhage sade ju "när välfärden är bra, minskar intresset för ideellt arbete /frivilligorganisationer. När det är dåligt, ökar intresset". Saknar dig på universitetet!

Hannsu sa...

Visst är det så Nina, jag behöver inte gå längre än till mig själv.

Det var DET jag ville höra att det blev lite fint här, visst!

Anonym sa...

Bloggen blev Jätte fin Hanna! Kul att det börjar närma sej hemgång :)
Kram Åsa F