Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta eller att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller att vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft och ta del av den.
Att falla till botten, slå sig hårt men alltid komma igen.
Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast.
Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit…

Dikt hittad hos nellymamman

tisdag 5 oktober 2010

Lite sur, arg eller förbaskad

Hade kunnat sovit jätte skönt i natt om inte grannen ovanför hade hängt ut sitt överkast, eller mattan eller vad det nu var, på den franska balkongen. För vad händer då i ett blåsigt Göteborg, jo det ska jag berätta för er. Den låg och slog och smattrade mot räcket, bara någon meter ifrån min säng, fast utanför såklart.
Klockan 03.18 hade jag bara lust att slänga av mig täcket och gå upp och be dom ta ner matt helvetet, eller vad det nu var, alternativt gå ut och klättra på fasaden för att själv dra ner dito.....jodå, så arg var jag.... men nej, det gjorde jag inte, stackars människor annars. Klockan 7 typ vaknade dom av det själva eller kom hem eller vad som nu hände för då vaknade jag av världens drrrrrr.......boink, jo då drog dom allt vad dom kunde in det eländiga tyg hel----- och dååååå somnade jag och sov till 7,50 ungefär. Jodå, så kan en natt på Ronald se ut.

Tur att huset bjöd på frukost

Annars då?
Oscar fick komma ner till avdelningen nu vid lunchtid, inte om jag hade fått bestämma såklart, inte om avdelningen hade fått bestämt heller, han har en hel del apparatur kvar och dränet det rinner på, mer eller mindre blodigt. *SUCK* för det.

Kaffe nu då.....

5 kommentarer:

Pia C sa...

Hanna, nu lyssnar du på tant Pia: nästa gång någonting, vad det än är, stör dig på natten, så agerar du! du behöver inte gå upp och skälla ut någon, gå bara dit och be dem åtgärda det som stör dig. Ingen tar illa upp, alla är ju i en speciell situation som är på sjukhuset eller RMB. Du måste sova när du har möjlighet. Skaffa även öronproppar, det är suveränt. Då kanske du även kan få lite lugnare sömn när du sover med Oscar på avdelningen. Eller törs man det, förresten? ibland känns det ju nästan som om det är man själv som har ansvar för att allt fungerar och att personalen larmas när något piper (när man inte är på IVA).

Anonym sa...

Bra rutet Pia!
Stor kram till dig Hanna!
Frida

Hannsu sa...

Nä, törs f-- sova, det piper tills man själv stänger av, så är det.

Och det franska baklongen, den kommer jag att kolla varenda kväll hädanefter.

Anonym sa...

Jag rekommenderar också öronproppar, de är suveräna.

Åh, vad Oskar och ni har det jobbigt. Jag känner verkligen med er och hoppas så klart att allt ska gå bra så att ni snart kommer till Uppsala.

Vi hämtar ju oftast våra barn vid fyra, halvfemtiden och Izabel kan följa med oss hem om det skulle underlätta något för er. Morgnarna är det värre med, det kan vi tyvärr inte få att fungera.

Varma hälsningar från Catharina

Hannsu sa...

@Catharina: Det är morgnarna som är struliga eftersom fritids öppnar så sent, men Stefan börjar helt enkelt två timmar senare varje dag, så vi får hoppas att han kan få för den löneförlusten från fk.
Det löser sig säkert.

Kanske Uppsala nästa vecka om vi har TUR!