Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta eller att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller att vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft och ta del av den.
Att falla till botten, slå sig hårt men alltid komma igen.
Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast.
Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit…

Dikt hittad hos nellymamman

torsdag 20 augusti 2009

Avdelningen

nu har vi kommit till barn avdelningen och blir sannolikt kvar här uppemot två veckor skulle jag tro. Oscar är fortfarande väldigt trött och hade sovit dåligt i natt också, sett och hört saker. Nu halvsover han och halv tittar på tv. Han är också väldigt få ordig och pratar knappt alls.
Vi har i allafall eget rum så det är jätte skönt.

Och jag åker till Göteborg på event som planerat, har jag bestämt mig för, liksom lite annat att tänka på. Gubben längtade till jobbet och åkte dit i morse. Han tyckte att han behövde det eftersom han kommer att sitta här hela helgen. (Han blir säkert glad om någon kommer och hälsar på ;-)

6 kommentarer:

Ulrika LM sa...

Vad skönt att resan "hem" gått bra för alla tre Ja ni båda kan nog behöva tänka på lite annat jobb och lite roligheter Ha det gott Kram Ulrika

Gunsan sa...

Samma lika fina nalle som Alice har:)
Skönt att få vara på avd nu.

Anonym sa...

Härligt att ni är tillbaka till Uppsala igen. Vilka fina bilder som du har knäppt. Oscar kommer nog att bli superglad att se dem när han orkar. Det är ju ett sätt för han att kunna "bearbeta" det som han har varit med om.Bra också att Stefan gick och gjorde något som han gillar och längtat efter lite. Det är ju ett sätt att återfå mer energi. Och du som har en trevlig "galej" att se frammot.
Kommer och hälsar på er snart.

Kram till er alla!

Pia C sa...

Vad skönt, du låter så mycket gladare nu. Mimi var också helt tyst efter sin sista hjärtoperation, hon sa inget alls, var helt nollställd. Rätt otäckt, man vet liksom inte vad som rör sig i deras huvuden. Hon blev dock mycket piggare när brorsorna kom och hälsade på, det är kanske det han behöver, lite bus och liv i luckan:)

Evelina sa...

Hej igen!
Måste kännas skönt att vara lite närmare alla nära och kära.
I dag på fritids var det en pojke som sa, jag kan inte dansa utan Oscar och jag vet inte varför det inte går! Det tyckte jag var rart.
Krama Oscar från mig!
Evelina

Gunsan sa...

Ligger ni på 95B?
Sov gott och ha det super i helgen här nere.