Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta eller att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller att vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft och ta del av den.
Att falla till botten, slå sig hårt men alltid komma igen.
Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast.
Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit…

Dikt hittad hos nellymamman

torsdag 13 augusti 2009

Inte klart

Lämnade Oscar kl 8 på operation i morse, men han är inte klar än, trots att klockan redan är 17.

Vi har förrdrivit dagen genom att promenera in till staden, handla lite och ätit på Jensen´s Boefhouse, kanon käk och promenerat tillbaka. Nu sitter vi bara och väntar, benen värker och trampdynorna lider av skoskav, INTE SKÖNT! Bara att vänta ett tag till :-(

3 kommentarer:

Evelina sa...

Hejsan!
Tänker på er hela tiden!
Många kramar Evelina

Gunsan sa...

Men gud vilken tid det tar, jag vet ju bara vid hjärtkateteriseringen när de sa att det brukar ringa efter 2 timmar från uppvaket, efter 5 timmar var jag riktigt orolig.. Detta är ju lite mer komplicerat. Usch förstår er oro.

Milla Holmberg sa...

Oj oj oj...jag kan inte ens föreställa mig hur ni känner nu. Men det har med all säkerhet gått bra och Oscar är en riktig kämpe!
Jag hoppas de är klara snart!
Kram