Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta eller att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller att vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft och ta del av den.
Att falla till botten, slå sig hårt men alltid komma igen.
Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast.
Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit…

Dikt hittad hos nellymamman

söndag 30 augusti 2009

Bio

Vi var på bio igår och kollade på "Natt på museet 2", hela familjen. Alla var nöjda och filmen var bra. Izabell är inte den som riktigt orkar sitta still typ 2 timmar så efter halva filmen så började hon att fläta mitt hår mm *asg*. Oscar var rätt pigg också.

Idag har han inte varit särskilt pigg. Mest tittat på tv. På em tog vi en tur till Svandammen allíhopa, innan dess så var jag, Izabell och Oliwer och handlade lite nya höst kläder, mötte sedan gubben och Oscar nere vid Fågelsången. oscar var inte fikasugen utan ville ha pizza med skinka och räkor. VAD GÖR MAN INTE..... så vi gick till Alexander som var närmast och åt middag. Vad tror ni slinker ner? Jo, 2.....TVÅ..... pytte räkor....det var allt!

Tillbaka till sjukan, en kräka och sedan somna han. Det var det!

Vi får se hur det ser ut i morgon, hoppas på bättre igen!

3 kommentarer:

Pia C sa...

Vi var på Aladdin med Mimi när hon var runt sex, det var nog första stora bion hon var med på. Ljudet var öronbedövande, och hon tröttnade rätt snart. "Mamma, jag behöver kissa". Vi gick ut och gick på toa, kissade lite,lite. Tio minuter senare: "Mamma jag behöver bajsa". Jag sa att nu får du hålla dej. 2 minuter senare:"Mamma, jag behöver kräkas". Då gick vi ut och tog en promenad istället.
Vad jobbigt att vilja äta, men inte kunna.

Jennie sa...

Skönt att få komma iväg på permis en stund och gå på bio!
Ja, vad gör man inte... Tråkigt att aptiten inte har kommit tillbaka (fast den har ju inte varit på topp tidgare heller ;o) ) och att det endast blev två räkor.
Förstår om du känner dig frustrerad med allt från läkare som inte lyssnar till att ni inte vet när ni blir hemskrivna.
Hur går det med skolan, hinner du med det också eller tar du ett brejk?
Allt cred till er för att ni kämpar på så gott det går (finns ju inte så mycket annat att välja på)! Bamsekramar till Oscar, hjälte som han är!
Kram J.

Hannsu sa...

Jag började skolan idag, men kommer inte att kunna gå denna vecka. Men nästa förhoppningsvis. Försöker ta hjälp av mina kursare, som anteckningar och läsa in på egenhand. går det då går det, annars får jag göra om. Trist att brejka, då får jag ju inte ut min examen samtidigt som alla andra ;-)

Ingen prestations ånges alls *ha ha*