Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta eller att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller att vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft och ta del av den.
Att falla till botten, slå sig hårt men alltid komma igen.
Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast.
Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit…

Dikt hittad hos nellymamman

torsdag 20 augusti 2009

Framsteg

Oscar har varit lite mer "med" idag sen vi kom till avdelningen, inte samma tomma blick som han har haft. Han har också berättat saker som för honom varit verkliga otäcka händelser (läs mardrömmar), som en biverkning av morfinet kan man säga.

Jag skulle hem och packa lite saker inför helgen och undrade om Oscar villa ha med nåt hemifrån. Och vet ni vad han svarade?

-Jo ,,"jag vill att Oliwer kommer".

När vi var klara hemma så åkte jag och syskonen in. Oliwer ville inte först, han kommer väl ihåg hur dålig Oscar var sist han var här, med huvusvärks attacken och allt, det var nog lite otäckt för honom och se tror jag. Men vi gjorde lite chokladpudding som vi tog med oss som lite mys fika här. Och Oscar blev jätte glad.
När vi kommer in så säger jag till Oscar det Izabell och Oliwer sa i bilen, nämligen att de saknat honom.

-"nä, jag tror inte att Izabell har gjort det", säger han.

så precis kommer Izabell och säger spontant

-"Oh, vad jag har saknat dig Oscar"

Oscar skiner upp som en sol och berättar genast att han flugit fram och tillbaka på över 10000 meters höjd och i över 850 km/timmen med ambulansflyget. Och då tar vi fram datorn och gör en första genomgång av alla fotografier som vi knäpp, lite här och där!

Mycket lyckad ihopsamling av familjen på flera veckor. Tror att alla var nöjda.
Nu kan jag åka till Göteborg med gott samvete.

5 kommentarer:

mef sa...

Hej,

Ha nu en riktigt skön helg! Vad skönt att syskonen fick träffas och att det blev så bra. Det var säkerligen det Oscar behövde.

Kram,
Frida

sanna sa...

Vad skönt för er alla att träffas, och vad glada alla blev, jag blir också glad så att en tår rinner ner för kinden!!!

Evelina sa...

....så härligt!
Evelina

Pia C sa...

Syskon har en läkande effekt! som jag skrev tidigare så blev Mimi så mycket piggare och vaken när brorsorna kom och hälsade på. Och härligt får Oliwer att få komma till Oscar när han mår bättre och få se honom i bättre tillstånd än förra gången. Ha det jättekul i Göteborg!!

Kram
Pia

Cecilia sa...

Gullungar!