Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta eller att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller att vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft och ta del av den.
Att falla till botten, slå sig hårt men alltid komma igen.
Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast.
Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit…

Dikt hittad hos nellymamman

söndag 9 augusti 2009

Nä nu lär jag nog kila tillbaka till plåsterhuset snart

Fick ett SMS av pappa att Oscar önskar sig 8 nuggets, pommes och 2 currysås från BURGER KING!! till lunch. Själv har man ju tappat matlusten för flera dagar sedan.

Så bara kirra det sista här hemma och rocka in till stan, snabbare än X2000 (med min lilla Polo) *yeah right*

Ska investera i en mini-pc, för att kunna fördriva tiden *läs spela* och kunna uppdatera läger här lite oftare.
Oscar vill gärna ha mörkt i rummet pga sin huvudvärk, så läsning ger mig huvudvärk, kan jag ju skylla på ;-)

2 kommentarer:

Gunsan sa...

Kikar in här titt som tätt.
Har tänkt på er hela dagen.
Jag vet att det inte är någon hjälp för er i er situation som ni nu befinner er i
Kramar

Hannsu sa...

uppdaterar snart